Information om kundportalen
Vi erbjuder en webbaserad lösning. I den kan du skapa nya ledningsanvisningsärenden och se statusen för aktuella ärenden 24/7.
Om du skapar ett ledningsanvisningsärende i kundportalen säkerställer du att registreringen sker så exakt som möjligt. Ditt ärende handläggs snabbt, korrekt och med rätt beslut. I kundportalen visas ärendets gång och även tidigare ärenden.
Kundportalen är avsedd för privatpersoner, företagare och andra aktörer som skickar förfrågningar om ledningsanvisning till vår kundtjänst. Dessutom kan planeringsbyråer beställa nätkartor i vår tjänst, exempelvis för planering av markbyggnadsprojekt.
Registrera dig och logga in på tjänsten via länken nedan:
- Logga in på kundportalen
- Registrera dig som företagsanvändare på kundportalen
- Registrera dig som privatanvändare på kundportalen
Kundportalen underlättar vardagen. Fördelarna är bland annat:
- öppet 24 timmar – arbeta när det passar dig
- hantering av grävförfrågan – du kan följa ärendets gång i realtid
- arkiv – historikuppgifter om tidigare beställd information
Geomatikk erbjuder i tjänsten:
- Ledningsinformation och ledningsanvisning
- Leverans av kartor för planeringsarbeten