Geomatikk-kaapelitiedustelupalvelut Suomeen

Norjalainen Geomatikk-konserni on perustanut tytäryhtiön Suomeen. Geomatikk on toiminut Norjassa 20 vuoden ja Ruotsissa 5 vuoden ajan ja saavuttanut kummassakin markkinajohtajan aseman.

Suomen yhtiön maajohtajana (sittemmin toimitusjohtajana) toimii Jukka Rouhe, jolla on monipuolinen tietoliikenne- ja ohjelmistoalan johtamiskokemus.

Geomatikk tuo Suomeen tietotekniikan hyödyntämiseen perustuvan, täysin digitaalisen kaapelinnäyttöpalvelun. Se tarjoaa kaivu-urakoitsijoille ja suunnittelijoille helppokäyttöisen selainportaalin ja mobiilisovelluksen.

Verkonomistajille on oma portaali toiminnan seuraamiseen.

Geomatikk Finland on aloittanut markkinatutkimuksella Suomen markkinoiden toimijoista ja erityispiirteistä, ja tarkoitus on käynnistää asiakashankinta välittömästi. Yhtiö tavoittelee saavuttavansa merkittävän markkina-aseman lähivuosien aikana.

Geomatikk on pohjoismaiden johtava kaapelitiedustelupalveluiden toimittaja. Konsernin liikevaihto on noin 50 miljoonaa euroa ja se työllistää lähes 500 ihmistä Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Yhtiön täysin digitaalinen toimintatapa tarjoaa kaivu-urakoitsijoille ja verkonomistajille parhaan palvelun.