Uusi asiakas verkkoselvitys.fi-palveluun

Tornionlaakson Sähkö Oy ja Geomatikk Finland Oy ovat tehneet sopimuksen kaapelitiedustelu- ja kaapelinnäyttöpalveluista. Geomatikk käsittelee 16.4.2018 alkaen Tornionlaakson Sähkön verkkolupa-alueella tehtävät kaapelitiedustelut ja tekee tarvittaessa kaapelinnäytöt myös sähköverkon osalta. Geomatikk on hoitanut alueella 1.7.2017 alkaen Telia Finlandin kaapelinnäytöt.

Olemme ylpeitä voidessamme ilmoittaa ensimmäisen energiayhtiöasiakkaan liittymisestä verkkoselvitys.fi-palveluun. Tornionlaakson Sähkön luottamus palveluumme vahvistaa asemaamme erityisesti Pohjois-Suomessa, mutta osoittaa myös, että kaapelinnäyttöihin keskittyvä palvelukonseptimme tuottaa selkeitä hyötyjä myös energiayhtiöille.”, uutta asiakkuutta kommentoi Geomatikk Finland Oy:n myyntijohtaja Jorma Zielinski.

Haluamme keskittää omat voimavaramme laadukkaan sähköverkon rakentamiseen ja ylläpitoon koko verkostomme alueella. Vaikka kaapelinnäyttö on tärkeä osa palveluamme, se työllistää meitä varsinkin kiireisimpään rakennusaikaan kesäkuukausina, jolloin kaapelinnäytöt keskeyttävät työt lähes päivittäin. Toivomme yhteistyön Geomatikk Finland Oy:n kanssa vapauttavan resursseja varsinaiseen päätehtäväämme”, sopimusta kommentoi rakennuspäällikkö Jaakko Isto Tornionlaakson Sähkö Oy:stä

Valtakunnallinen verkkoselvitys.fi-tietopalvelu Geomatikk Finland tuottaa kaapeliselvitys- ja kaapelinnäyttöpalvelun verkkoselvitys.fi-portaalin kautta. Sähköisen asiointipalvelun lisäksi puhelinpalvelu 075 7580 700 palvelee vuorokauden ympäri. Palvelun piirissä olevat verkonomistajat voivat tosiaikaisesti tarkastella oman verkkoalueen tiedustelujen tila- ja muita tietoja haltia.verkkoselvitys.fi-palvelussa. Telia Finland on ollut palvelun käyttäjä 1.7.2017 alkaen, ja palvelun kautta käsitellään kaikki Telian kaapelitiedustelut Manner-Suomen alueella.

Tornionlaakson Sähkö Oy

Olemme keskeinen jakeluverkkoyhtiö Länsi-Lapissa. Sähköntuotannon lisäksi toinen tehtävämme on turvata sähkönjakelu vastuualueellamme Kolarissa, Pellossa, Ylitorniolla ja Torniossa. Hallinnoimme sähköverkkoa 3 700 kilometrin verran josta 300 kilometriä on 110 kV siirtoverkkoa. Säävarmoja sähköasemia alueellamme on 12 kappaletta. Turvaamme 35 henkilön voimin lähes 16 500 asiakkaan sähkönsaannin vuorokauden ympäri, vuodenajasta riippumatta.

Geomatikk-konserni

Geomatikk-konsernin pääliiketoiminta on kaapelitiedustelu- ja -näyttöpalveluiden tuottaminen tietoliikenne-, energia- ja vesihuoltoverkonomistajille kokonaisratkaisuna. Yritys on perustettu Norjassa 1990-luvun puolivälissä ja tällä hetkellä pohjoismaisen konsernin liikevaihto on noin 50M€, työntekijöitä on noin 500 Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Geomatikk käsittelee vuosittain lähes 330 000 kaapelitiedustelua ja tekee noin 150 000 kaapelinnäyttöä yli 200 verkon alueella.

myyntijohtaja Jorma Zielinski, Geomatikk Finland Oy
puh. 040 5151141, jorma.zielinski@geomatikk.fi