Usein kysytyt kysymykset

Olemme keränneet tähän usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia. Tukea järjestelmän käyttöön saat myös asiakaspalvelustamme. Yhteystiedot löydät sivun lopusta.

Voinko rekisteröityä yrityksen pankkitunnuksilla?

Rekisteröityminen ei onnistu yrityksen pankkitunnuksilla, vaan se on aina tehtävä rekisteröityjän henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Verkkoselvitys.fi –palvelun käyttö vaatii henkilökohtaisen rekisteröitymisen verkossa turvallisuussyiden vuoksi. Käyttäjän henkilöllisyys varmistetaan pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Palvelu toimii useimpien suomalaisten pankkien tunnuksilla ja kolmen teleoperaattorin SIM-korteilla. Rekisteröitymisen alussa pyydetään syöttämään henkilötunnus. Rekisteröitymisprosessi vertaa annettua henkilötunnusta pankin tai operaattorin antamaan henkilötunnukseen ja varmistaa, että ne täsmäävät. Henkilötunnus ja pankkitunnukset kysytään vain rekisteröitymisen yhteydessä. Rekisteröitymisen jälkeen palvelu toimii käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Vahvan tunnistautumisen avulla varmistetaan yhteiskunnan kriittisen infrastruktuurin tietojen luottamuksellisuus.

Jos huomaat teknisen vian tai puutteen, tai sinulla on kehitysidea, voit olla yhteydessä tekniseen tukeemme.

Asiakaspalvelu

075 7580 700